Leadit Fitness logo

Waarom jouw website niet zonder ijzersterke bedankpagina kan

De bedankpagina op je website of landingpagina lijkt een detail. Niet dus. Bezoekers van je site komen op de bedankpagina nadat ze bijvoorbeeld een formulier hebben ingevuld of contactgegevens hebben achtergelaten. Feit is dat een bedankpagina een enorme impact kan hebben op de kwaliteit van je leads. In dit artikel leggen we uit waarom je veel aandacht aan je bedankpagina moet besteden en hoe die jouw sportschool aan meer waardevolle leads kan helpen. Lees snel verder!

Wat is het nut van de bedankpagina?

Een goede bedankpagina is meer dan alleen een beleefd bedankje voor je bezoekers. Het is een kans om leads aan je te binden en verder te leiden naar succesvolle contacten met je sportschool. Wat herken je een effectieve bedankpagina aan?

1. Schep de juiste verwachtingen

Een doordachte bedankpagina maakt duidelijk hoe en wanneer de bezoeker van je site contact met jouw sportschool kan verwachten. Belangrijk, want dat biedt twee grote voordelen. Allereerst is de kans groter dat je echt met de potentiële klant in gesprek komt. Ten tweede verloopt dat gesprek veel beter, omdat je lead al verwacht dat je gaat bellen. Mensen die op je telefoontje rekenen zijn eerder bereid om met je te praten dan wanneer je ze onverwacht stoort. Kortom, op de bedankpagina draait alles om het creëren van de juiste verwachtingen.

Personal trainer
sportende mensen met high-five

2. Maak je leads enthousiast!

Een essentieel onderdeel van een effectieve bedankpagina is het enthousiasmeren van je lead. Wat betekent dat eigenlijk? Simpel gezegd zorg je ervoor dat de persoon die net zijn gegevens achterliet zich goed voelt over die beslissing. Dan kom je als sportschool veel sterker over.

Hoe doe je dat? Herinner de bezoeker op je bedankpagina allereerst aan de voordelen van jouw sportschool. Waarom is jouw aanbod zo woest aantrekkelijk? Wat maakt het tot de ideale keuze? Deze bevestiging zorgt ervoor dat je leads jouw naam en je aanbod positief en beter onthouden.

Waarom is dat belangrijk? Omdat de lead al een positief beeld van je heeft wanneer je later contact opneemt. Iemand met interesse kijkt uit naar je telefoontje, met het idee dat het iets goeds kan opleveren. Ze staan open voor je, onthouden het gesprek en zijn meer ontvankelijk voor je verhaal. Kortom, enthousiasme bevestigen op de bedankpagina legt een solide basis voor succesvolle verdere communicatie.

3. Instrueer je leads alvast

Op de bedankpagina kun je je lead alvast wat handige tips meegeven voor jullie volgende gesprek. Dit maakt het contactmoment niet alleen succesvoller, maar ook efficiënter. Het is
slim om mensen naar hun doel te vragen. Bijvoorbeeld hoeveel kilo ze willen verliezen in een afslankprogramma. Zo zitten ze al met hun gedachten in het proces en zijn ze meer betrokken.

Waarom is dit zo handig? Deze instructies besparen niet alleen tijd, maar maken mensen direct al meer betrokken bij jouw sportschool en je specifieke aanbod. Dat maakt het verkoopproces later veel soepeler en effectiever.

Blog van Leadit over het belang van een bedankpagina - instrueer je leads

Waaruit bestaat een goede bedankpagina?

Nu je het grote voordeel van een goede bedankpagina kent wil je natuurlijk weten hoe je die maakt. Daarom vertellen je graag welke belangrijke elementen een effectieve bedankpagina opleveren.

1. Bedank je bezoekers
Begin met een vriendelijke “Bedankt!”-boodschap. Laat je bezoekers weten dat je hun actie waardeert, of het nu om een aanmelding voor een sportprogramma, nieuwsbrief of iets anders gaat.

2. Bevestig de actie en de goede keuze
Vertel je bezoekers dat hun actie succesvol was. Zo weten ze zeker dat hun bericht is verzonden of dat hun aanmelding is ontvangen. Daarnaast wil je nog eens bevestigen dat ze een goede keus hebben gemaakt door hun gegevens achter te laten. Geef nog eens een opsomming van de voordelen van jouw sportschool of onderstreep je unieke aanbod nog een keer.

3. Wat gaat er nu gebeuren?
Geef aan wat er vervolgens gaat gebeuren. Vertel wanneer ze een reactie kunnen verwachten en hoe die zal plaatsvinden. Mensen houden van duidelijkheid! Laat weten of je ze zult bellen en wanneer je dat gaat doen. De kans is dan veel groter dat je iemand daadwerkelijk bereikt. En al helemaal dat hij/zij écht tijd heeft om met je te praten.

4. Een persoonlijk bericht
Maak het persoonlijk. Een foto van het team of een kort bedankberichtje van de baas kan een leuke touch zijn. Mensen kopen immers van mensen. Deze persoonlijke touch kan net dat verschil maken of iemand wel of niet de telefoon opneemt.

5. Mogelijkheid tot vragen
En als laatste, geef je contactinformatie voor het geval iemand vragen heeft. Een telefoonnummer en e-mailadres is hier in principe voldoende. Als je jezelf echter liever telefoontjes en e-mailtjes bespaart, kan het ook helpen om een FAQ sectie onderaan de bedankpagina toe te voegen.

Wil jij ook een goede bedankpagina?

Bij Leadit zijn we gespecialiseerd in leadgeneratie en het opvolgen van leads. We begrijpen dus ook als geen ander hoe belangrijk het is om kwalitatieve leads te hebben. Dit bespaart je niet alleen tijd en frustratie, maar levert ook meer klanten en inkomsten op. Bedankpagina’s spelen daarbij een grote rol. Wil je meer informatie over het optimaliseren van je bedankpagina en hoe dit de kwaliteit van je leads kan verbeteren? Neem dan gerust contact met ons op! Wie weet helpen we jou ook binnenkort aan kwalitatieve leads en effectieve bedankpagina’s!

Nu flitsend starten met klanten scoren?
Neem contact op met Ian
Personal lead coach Ian